طرز تهیه کوکی ارده ای خوشمزه

وبوتو
11 خرداد, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
کوکی ارده ای

طرز تهیه کوکی ارده ای خوشمزه

طرفداران ارده می توانند برای عصرانه یک شیرینی جذاب و خوش طعم را با پیاده سازی دستور پخت کوکی ارده ای تست کنند. این کوکی تجربه ای شیرین برای مهمانی ها و عصرانه های به یادماندنی شماست. با چوکوچاملی همراه باشید… .

بچه ها عاشق شیرینی هستند، اما این بستگی به شما والدین دارد که گزینه های صنعتی بازاری و شیرینی با مواد افزودنی را انتخاب کنید یا خودتان یک شیرینی ارده ای مقوی و مغذی و سالم در خانه تهیه کنید. طرز تهیه کوکی ارده ای بسیار ساده است و ارزش امتحانش را دارد.

مواد لازم برای درست کردن کوکی ارده

دو پیمانه یا 220 گرم آرد بادام
نصف قاشق چایخوری نمک
یک قاشق چای خوری فلفل سیاه
سه چهارم پیمانه ارده
نصف پیمانه حدود 125 میلی لیتر شهد شکر
دو قاشق چای خوری عصاره وانیل
نصف پیمانه حدود پنجاه گرم شکلات تلخ تکه شده
چهار قاشق غذاخوری پودر کاکائو

لینک خرید کوکی ارده ای ترکیبی با بادام زمینی کاملا طبیعی و دست ساز

طرز تهیه کوکی ارده ای

مرحله اول

فر را روی دمای صد و هفتاد درجه سانتی گراد تنظیم کنید و روشن کنید تا گرم شود. ظریفی مناسب برای قرار دادن در فر انتخاب کنید چرب کنید و کاغذ روغنی بکشید.

مرحله دوم

گام بعدی در مراحل تهیه شیرینی ارده ای داخل یک کاسه جداگانه آرد بادام، نمک و فلفل سیاه را مخلوط کنید و کنار بگذارید. داخل یک قابلمه کوچک، ارده و وانیل و شهد شکر را روی شعله با حرارت متوسط بگذارید تا رقیق شود.

مرحله سوم

در مرحله بعدی مواد خشک یعنی آرد بادام و افزودنی های دیگر که در مرحله قبل مخلوط کرده اید را به مواد روی حرارت بیفزایید و کاملا هم بزنید تا خمیری شود. خمیر را بخوبی ورز دهید. و وقتی خنک شد شکلات های تکه تکه شده و پودر کاکائو را اضافه کنید.

مرحله نهایی

حدود یک قاشق و نیم از مواد خمیری شیرینی ارده ای را داخل ظرفی که از قبل کاغذ روغنی کشیده اید بگذارید و با پشت قاشق فشار وارد کنید و سطح کوکی ها را صاف کنید. و روی آنها را کمی پودر کاکائو و کمی نمک بپاشید. در این طرز تهیه کوکی حدود ده تا دوازده دقیقه داخل فر بگذارید تا رنگ طلایی تیره پیدا کند. پس از خنک شدن، شیرینی ارده ای شما آماده سرو است و تا یک هفته داخل ظرف در بسته در دمای اتاق نگهداری می شود.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.