طرز تهیه ماکارون رزبری دست ساز

وبوتو
22 مهر, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
ماکارون رزبری دست ساز

طرز تهیه ماکارون رزبری دست ساز

در این مطلب قصد داریم تا روش درست کردن ماکارون رزبری دست ساز را که یک دسر بسیار خوشمزه است را آموزش دهیم. با چوکوجاملی همراه باشید… .

روش درست کردن ماکارون رزبری دست ساز

پیش از شروع آموزش درست کردن ماکارون رزبری ، به مواد اولیه آن می پردازیم:

مواد لازم

ماکارون
150 گرم بادام آسیاب شده
150 گرم پودر قند
4 گرم پودر تمشک
55 گرم سفیده تخم مرغ
کمی پودر رنگ خوراکی قرمز
55 گرم سفیده تخم مرغ
کمی نمک
150 گرم شکر گرانول
38 میلی لیتر آب

کرم
150 گرم تمشک تازه یا منجمد
30 گرم شکر
80 گرم خامه فرم گرفته
230 گرم شکلات سفید
4 گرم پودر تمشک
رنگ خوراکی

روش کار

کرم ماکارون

برای درست کردن ماکارون رزبری دست ساز ابتدا 150 گرم رزبری فریز شده و 30 گرم شکر را داخل ظرفی ریخته و بر روی حرارت قرار می دهیم. اجازه می دهیم تا ترکیب شکر و رزبری کمی غلیظ شود و سپس آن را از روی شعله بر میداریم. در ادامه مواد داخل ظرف را از صافی رد کرده تا دانه های میوه جدا شود. حالا ترکیب شکر و رزبری را به ظرف دیگری منتقل کرده و 80 گرم خامه فرم گرفته و 230 گرم شکلات سفید را به آن اضافه کرده و ظرف را بر روی حرارت قرار می دهیم. در ادامه 4 گرم پودر تمشک و مقداری رنگ خوراکی قرمز را به مواد داخل ظرف اضافه کرده و شروع به ترکیب کردن مواد می کنیم. مخلوط کردن مواد تا زمانیکه یکدست شوند ادامه داده و سپس آن را داخل ظرف دیگری ریخته و به یخچال منتقل می کنیم.

ماکارون

برای درست کردن خمیر ماکارون رزبری دست ساز ، ابتدا 150 گرم بادام آسیاب شده، 150 گرم پودر قند، 4 گرم پودر تمشک را داخل میکسری ریخته و آن را روشن می کنیم تا مواد کاملا ترکیب شوند. حالا مواد را با استفاده از الک، الک می کنیم. 55 گرم سفیده تخم مرع را داخل ظرفی ریخته و به آن مقداری رنگ خوراکی اضافه کرده و شروع به همزدن آن ها کرده و در ادامه به مواد داخل ظرف اضافه می کنیم. 55 گرم سفیده تخم مرغ دیگری را داخل ظرف ریخته و به آن مقداری نمک اضافه کرده و کنار می گذاریم.

ظرف دیگری آماده کرده و 150 گرم شکر و 38 میلی لیتر آب را داخل آن ریخته و بر روی شعله قرار داده و تا دمای آن به 118 سانتی گراد نرسد، شکر و آب را از روی حرارت برنمی داریم. تا رسیدن به این دما، با همزن برقی ترکیب سفیده تخم مرغ و نمک را مخلوط می کنیم تا سفید تخم مرغ پف کند. حالا کم کم ترکیب آب و شکر را کم کم به سفیده تخم مرغ پف کرده اضافه کرده و همزدن را ادامه می دهیم.

حالا سفیده تخم مرغ فرم گرفته را به مواد دیگر داخل ظرف اضافه کرده و شروع به مخلوط کردن آن ها می کنیم تا کاملا یکدست شوند. حالا خمیر ماکارون رزبری را داخل قیفی ریخته و خمیرهایی با قطر 2.5 سانتیمتری را داخل سینی فر می زنیم. سینی فر را به مدت 20 الی 24 دقیقه و با دمای 150 درجه سانتیگراد به فر منتقل می کنیم. پس گذشت این تایم، سینی را از فر خارج می کنیم.

در ادامه کرم ماکارون رزبری را از یخچال خارج کرده و با استفاده از قیف کرم را روی ماکارون ها قرار می دهیم و در نهایت ماکارون های ما آماده شده است.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.