چرا باید شکلات بخوریم ؟

وبوتو
8 دی, 1399
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
چرا باید شکلات بخوریم

چرا باید شکلات بخوریم ؟

شکلات خوشمزه ای است که طرفداران آن محدودیت سنی ندارند، کوچک و بزرگ در هر زمان دست رد به سینه شکلاتها نمی زنند. در این مقاله می خوانیم که چرا باید شکلات بخوریم و با مزایا و فواید آن آشنا می شویم. در ادامه با چوکوچاملی همراه باشید… .

شکلاتها ترکیبات پیچیده و عجیبی ندارند و اگر شکلات واقعی تهیه کنیم، فاقد مواد افزودنی می باشد و سرشار از فواید می باشد. کره کاکائو، یکی از ترکیبات داخل شکلات هاست که چنانچه اصل و طبیعی باشد بسیار ارزشمند است. جالب است بدانید شکلات اصل نه تنها به دندان های شما آسیب نمی رساند بلکه بخاطر داشتن خواص ضد باکتریایی از پوسیدن دندان جلوگیری می کند.

چرا باید شکلات بخوریم

چون: شکلات واقعی تلخ رگ های خونی را منعطف می سازد و مانع از پیوستن گلبول های سفید به دیواره رگ ها می شود. علاوه بر این طبق تحقیقات انجام شده بانوانی که در هفته یکی دو مرتبه شکلات اصل مصرف میکنند بسیار کمتر دچار سکته قلبی و مغزی می شوند. شکلات اصل کلسترول بد خون را کاهش و در مقابل کلسترول خوب را افزایش می دهد.

چون: شکلات واقعی بخاطر داشتن تئوبرومین، همانند کدئین مانع تشدید سرفه و باعث توقف آن می شود.

چون: شکلات تلخ دارای سلنیوم، پتاسیم و روی و مقدار زیادی آهن می باشد. همچنین فلاونول های آن مانع از اثرات اسیبی اشعه خورشید بر روی پوست می شود.

دیگر مزایا و فواید

چون: لاغر می شویم. شاید بهترین جوابی که به سوال چرا باید شکلات بخوریم می دهیم این است که علاوه بر اینکه یک شکلات خوشمزه می خوریم می توانیم در عین حال وزن نیز کم کنیم. به این گونه که اگر بیست دقیقه قبل از غذا یک تکه شکلات واقعی بخوریم مغز پیام سیر شدن را سریعتر ارسال میکند و در نتیجه سریعتر از پای سفره بلند می شویم.

افراد مسن میزان فلاونوئیدهای کمتری دارند و حافظه آنان نیز سیر نزولی پیدا می کند. اما بخاطر وجود فلاونوئیدها در شکلات اصل و البته تلخ، آسیب های مغزی کاهش می یابند.
جالب است بدانید، در خون انسان وقتی عاشق می شود و خوشحال است، فنیل اتیلامین ترشح می شود. این همان ماده ای است که در شکلات تلخ و در شکلات واقعی وجود دارد و موجب ترشح اندورفین در بدن می شود.

حالا می توانید بدون عذاب وجدان به سراغ خرید شکلات اصل بروید و نوش جان کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.